Apa épít

Az alkotói munka egy kínkeserves folyamat és rengeteg szeméttel jár

Még egy kis töketlenkedés

2020 októberében ismét megpróbálkoztunk a tökfaragással. A minta kiválasztását most is a fiamra bíztam és egy álca (decepticon) szimbólum mellett döntött. Ahhoz képest, hogy előző évben faragtam először tököt, gyakorlatilag minden elsőre sikerült. Na, ezúttal nem. :D

Első lépésként természetesen felrajzoltuk a mintát a tökre.

10-az-elso-minta.jpg

Ezúttal egy álca szimbólumra esett a választás

A faragást a már jól ismert technológiával kezdtem meg (Tényleg! Azóta ugye mindenki beszerzett magának hasonlót?), viszont félúton sajnos megförmedt a tápegység. :O

20-felkesz-tok.jpg

Félúton sajnos elhalálozott a tápegység

Micsoda mázli, hogy volt egy tartalék. Nagy kár, hogy további néhány perc után annak is kezdett enyhe amper szaga lenni. Kicsit félretettem a dolgot és megpróbálkoztam egy éles késsel.

Sajnos néhány kis átkötő elem túlságosan is vékonynak és sérülékenynek bizonyult, össze is omlott egy helyen.

30-selejt.jpg

Álmok romokban :(

Nem szegte azért kedvünket a dolog. Átalakítottam kicsit az eredeti sablont, hogy kifaragva strapabíróbb legyen majd a minta.

40-uj-sablon.jpg

Elsőre nem látszik sok különbség, pedig van. Több területet is vastagabbra hagytam az új verzióban.

Nekiálltunk még egyszer. Szereztünk egy új tököt, ami végső soron még szebbnek is bizonyult az előzőnél. A minta felrajzolása másodszorra már rutinfeladat volt.

Amíg a tápegységeket meg nem javíttattuk, muszáj volt más alternatíva után nézni. Jópár tökfaragó videót megnéztem a két változat között és mivel az előző változatnál a késsel egész pontosan tudtam vágni, végül annál maradtam.

Hogy könnyebb legyen elkezdeni, bejelöltem néhány pontot a tökön ahova lyukakat fúrtam (fúrógéppel, mi mással), majd onnan kezdtem el kivagdosni a darabkákat.

50-probaljuk-ujra.jpg

A megerősített minta a bejelölt fúrási pontokkal

Nyilván ez is szerszámfüggő de a késsel és az új technikával sokkal gyorsabban haladtam mint a mikromotorral. További előny volt, hogy a kontúrok is sokkal egyenesebbre sikeredtek. Igen, be kellett látnom, hogy az egyszerűbb dolgok néha sokkal jobban működnek. :)

70-meglepoen-jol-haladtam.jpg

Nem mértem az időt de érezhetően gyorsabb volt így dolgozni mint gépesítve

Nagyon hamar el is készültem de máris szembejött a szokásos probléma. Ez bizony megint csak kivilágítva fog kinézni valahogy.

80-final-decepticon-symbol.jpg

Ez is csak gyertyafényben lenne az igazi

Ha az iskolában nem is, otthon azért megtekinthettük teljes pompájában, majd hétfőn az esélytelenek nyugalmával beneveztünk a versenyre. Nem is sikerült nyerni semmit, cserébe viszont szórakoztunk egy jót. :)

90-decepticon-lit.jpg

Minden töklámpásnak a gyertya és a sötétség a lelke

A bejegyzés trackback címe:

https://apaepit.blog.hu/api/trackback/id/tr8718059136

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Apa épít

Gyerekkorom óta szerettem alkotni. A fiam születése után tértem vissza ismét a hobbimhoz. A blogon azokat a munkáimat szeretném bemutatni, melyeket kifejezetten a fiam kedvéért készítettem.

Friss topikok

HTML doboz

A sablonhoz felhasznált képeket a Freepik-ről töltöttem le.

Image by upklyak on Freepik

Image by Freepik

süti beállítások módosítása