Apa épít

Az alkotói munka egy kínkeserves folyamat és rengeteg szeméttel jár

A tökkelütött denevér

A fiam iskolájában éves hagyomány a tökfaragó verseny. A feladat nagyobbik része - mármint a konkrét faragás - ebben a korban még inkább a szülőkre hárul de azért lehet találni feladatot a gyerekeknek is.

Miután meglett az ötlet - a választás Lego Batman-re esett -, a fiam segített felrajzolni a mintát és a "belezésből" is kivette a részét.

10-a-terv-web.jpg

A választott a formának az volt a lényege, hogy gyakorlatilag majdnem az egész mintát körbe kellett vágni, egy vékony kis kontúrt kialakítva. Kezdő faragóként ennek késsel nem nagyon mertem nekiállni, úgyhogy gondoltam, egy olyan eszközt fogok használni, amely szinte bármelyik háztartásban fellelhető: egy fogtechnikai mikromotort.

20-az-eszkoz-web.jpg

Ha nincs otthon ilyened, akkor ott valami hiba van. :D

Nem feledkeztem el a megfelelő fúrókról sem. A szeparátor korong feleslegesnek bizonyult, a többivel viszont egész jól lehetett dolgozni.

30-szerszamok-web.jpg

Precíziós szerszámok. Mert van egy minimum. ;)

Volt egy olyan gyanúm, hogy talán túllőttem a célon. A szűk baráti körömben meg is futtattam az ötletet. Sejtésem beigazolódott.

40-beteg-web.png

Lehet, hogy kissé tényleg túlgondoltam a dolgot. :)

A belső rész kifaragásával kezdtem ami szerintem egész jól sikerült. Jöhetett a nagyobbik falat, a teljes forma körbevágása. A kisebb részek elkészítése után már nagyobb önbizalommal álltam neki a feladatnak.

50-kifaragva-web.jpg

Határozottan vállalható a végeredmény

A kész tök sem lett rossz bár meg kellett állapítanom, hogy a kis fúrófejek azért nem feltétlenül eredményeznek megfelő minőséget. Ennek ellenére - ahhoz képest, hogy először csinálam ilyesmit -, elégedett voltam, ha nyilvánvalóan nem is lett tökéletes. Ami viszont már most látszott, hogy ez a forma nappali fénynél nem lesz túl feltűnő a versenytársak között.

55-kifaragva-web.jpg

Még némi tisztogatás kellett de elkészült. Világosban mondjuk nem az igazi.

Eljött az idő, hogy rendeltetésszerűen is kipróbáljam. Beletettem egy kis mécsest, meggyújtottam és leoltottam a villanyt. Nagyon kellemes meglepetés volt, mennyire jól nézett kis sötétben. Sajnos azonban ez nem változtatott azon a tényen, hogy az iskolában mindig nappali fény mellett állítják ki a tököket. Nem is nyertünk vele, de nem is az a fontos, hanem maga az alkotói folyamat, főleg ha a kisgyerek is segít. :)

60-fenyarban-web.jpg

Valljuk be, a töklámpások csak sötétben néznek ki jól

Elküldtem a minőségellenőrzési osztálynak. Szerintem elég pozitív fogadtatásra talált.

70-apam-web.png

Na és amúgy milyen volt faragni a mikromotorral? Érdekes. :) A fordulatszámra nagyon ajánlott figyelni, különben még hetek múlva is tökmaradványokat fogunk kapargatni a munkaterület minden szegletéből. Előnye viszont a késsel szemben, hogy sokkal nehezebben csúszik meg a kezünkben, mivel nem kell nagy erőt kifejteni a használata közben.

A bejegyzés trackback címe:

https://apaepit.blog.hu/api/trackback/id/tr4618059124

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Apa épít

Gyerekkorom óta szerettem alkotni. A fiam születése után tértem vissza ismét a hobbimhoz. A blogon azokat a munkáimat szeretném bemutatni, melyeket kifejezetten a fiam kedvéért készítettem.

Friss topikok

HTML doboz

A sablonhoz felhasznált képeket a Freepik-ről töltöttem le.

Image by upklyak on Freepik

Image by Freepik

süti beállítások módosítása